Retourbeleid
LET OP: WIJ DOEN GEEN GRATIS RETOURS, KOSTEN ZIJN VOOR EIGEN REKENING.
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Ja, dit is mogelijk.
Als je niet tevreden bent met de artikelen die je hebt besteld, kun je deze binnen 30 dagen na ontvangst retourneren. Hierbij moet de bestelling voldoen aan de volgende
voorwaarden:
- De bestelling bevat nog alle bijbehorende onderdelen en componenten, en de
verpakking is in dezelfde staat als waarin het product werd ontvangen.
- Het product vertoont geen breuken of schade door onzorgvuldig gebruik; normaal
gebruik is toegestaan.
- Producten waarbij hygiëne belangrijk is, zijn grondig gereinigd voordat het
retourproces start.
- Het product is direct bij ontvangst als defect vastgesteld.
- Wij behouden ons het recht voor om verzendkosten in rekening te brengen bij de
klant.
- Een retour wordt binnen 7 werkdagen verwerkt en, indien aan de voorwaarden is
voldaan, binnen deze periode officieel bevestigd.
We behouden ons het recht voor om retourzendingen te weigeren als we vermoeden
dat de artikelen zijn gebruikt of beschadigd buiten onze verantwoordelijkheid om.
Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Als jouw bestelling aan de bovenstaande voorwaarden voldoet, volg dan de onderstaande
stappen om het retourproces te starten:
- Stuur een e-mail naar: info@abal-webshop.nl
- Zorg ervoor dat de e-mail de volgende gegevens bevat:
○ Bestelnummer
○ Reden van retourverzoek
○ Foto van het product in geval van schade
○ Voor- en achternaam van de klant
○ Adres van de klant
Wij nemen dan contact met je op en geven je het retouradres.
Stuur het retourpakket nooit naar de afzender; wij sturen je het juiste adres na ontvangst van
jouw verzoek. Jij, als klant, bent verantwoordelijk voor de verzendkosten van het
retourneren.
Annuleringsbeleid
Consumenten hebben recht op herroeping in overeenstemming met de volgende
voorwaarden, mits de consument een natuurlijk persoon is die een overeenkomst aangaat
voor doeleinden die niet hoofdzakelijk verband houden met commerciële of beroepsmatige
activiteiten:
- ANNULERINGSVOORWAARDEN
Recht op annulering
De annuleringstermijn bedraagt 14 dagen vanaf de dag waarop jij of een door jou
aangewezen derde (die niet de vervoerder is) de laatste goederen heeft ontvangen.
Aangezien wij werken met een volledig geautomatiseerd systeem, worden bestellingen
direct verwerkt zodra ze zijn geplaatst. Daarom kunnen we het verzendproces niet
onderbreken totdat de levering is voltooid. Een terugbetaling is alleen mogelijk na ontvangst
van de goederen.
Om je recht op herroeping uit te oefenen, dien je ons abal-webshop.nl via een duidelijke
verklaring (bijv. per e-mail) op de hoogte te stellen van je beslissing om de overeenkomst te
herroepen. De herroeping wordt afgerond zodra wij de goederen hebben ontvangen. De
kosten voor het retourneren van de goederen zijn voor rekening van de koper.
Bij verzending onderweg
Aangezien onze goederen vanuit Azië worden verzonden, kunnen er langere transittijden
zijn waar wij geen invloed op hebben. Als de goederen al onderweg zijn, is annuleren niet
mogelijk. Wacht in dat geval tot je de goederen hebt ontvangen en retourneer ze vervolgens
naar ons. Je kunt ons uiteraard vooraf informeren over je annulering.
Om een snelle retourafhandeling te garanderen, verzoeken wij je een
verzendbevestiging mee te sturen.
Gevolgen van annulering
Als je de overeenkomst herroept, moeten wij alle betalingen die we van jou hebben
ontvangen, met uitzondering van de verzendkosten (inclusief extra kosten door een andere
dan de goedkoopste standaardlevering), onmiddellijk en uiterlijk binnen 14 dagen
terugbetalen na ontvangst van de herroepingsmelding en de goederen. Voor de
terugbetaling gebruiken wij hetzelfde betaalmiddel als waarmee de oorspronkelijke
transactie is uitgevoerd, tenzij anders met jou is overeengekomen. Voor deze terugbetaling
worden geen kosten in rekening gebracht.
ALLE RETOURZENDINGEN WORDEN OP DE KOSTEN VAN DE KLANT NAAR ONS CENTRALE MAGAZIJN IN AZIË VERZONDEN.