Retourbeleid

LET OP: WIJ DOEN GEEN GRATIS RETOURS, KOSTEN ZIJN VOOR EIGEN REKENING.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Ja, dit is mogelijk.

Als je niet tevreden bent met de artikelen die je hebt besteld, kun je deze binnen 30 dagen na ontvangst retourneren. Hierbij moet de bestelling voldoen aan de volgende

voorwaarden:

  1. De bestelling bevat nog alle bijbehorende onderdelen en componenten, en de

verpakking is in dezelfde staat als waarin het product werd ontvangen.

  1. Het product vertoont geen breuken of schade door onzorgvuldig gebruik; normaal

gebruik is toegestaan.

  1. Producten waarbij hygiëne belangrijk is, zijn grondig gereinigd voordat het

retourproces start.

  1. Het product is direct bij ontvangst als defect vastgesteld.
  2. Wij behouden ons het recht voor om verzendkosten in rekening te brengen bij de

klant.

  1. Een retour wordt binnen 7 werkdagen verwerkt en, indien aan de voorwaarden is

voldaan, binnen deze periode officieel bevestigd.

We behouden ons het recht voor om retourzendingen te weigeren als we vermoeden

dat de artikelen zijn gebruikt of beschadigd buiten onze verantwoordelijkheid om.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Als jouw bestelling aan de bovenstaande voorwaarden voldoet, volg dan de onderstaande

stappen om het retourproces te starten:

  1. Stuur een e-mail naar: info@abal-webshop.nl
  2. Zorg ervoor dat de e-mail de volgende gegevens bevat:

Bestelnummer

Reden van retourverzoek

Foto van het product in geval van schade

Voor- en achternaam van de klant

Adres van de klant

Wij nemen dan contact met je op en geven je het retouradres.

Stuur het retourpakket nooit naar de afzender; wij sturen je het juiste adres na ontvangst van

jouw verzoek. Jij, als klant, bent verantwoordelijk voor de verzendkosten van het

retourneren.

Annuleringsbeleid

Consumenten hebben recht op herroeping in overeenstemming met de volgende

voorwaarden, mits de consument een natuurlijk persoon is die een overeenkomst aangaat

voor doeleinden die niet hoofdzakelijk verband houden met commerciële of beroepsmatige

activiteiten:

  1. ANNULERINGSVOORWAARDEN

Recht op annulering

De annuleringstermijn bedraagt 14 dagen vanaf de dag waarop jij of een door jou

aangewezen derde (die niet de vervoerder is) de laatste goederen heeft ontvangen.

Aangezien wij werken met een volledig geautomatiseerd systeem, worden bestellingen

direct verwerkt zodra ze zijn geplaatst. Daarom kunnen we het verzendproces niet

onderbreken totdat de levering is voltooid. Een terugbetaling is alleen mogelijk na ontvangst

van de goederen.

Om je recht op herroeping uit te oefenen, dien je ons abal-webshop.nl via een duidelijke

verklaring (bijv. per e-mail) op de hoogte te stellen van je beslissing om de overeenkomst te

herroepen. De herroeping wordt afgerond zodra wij de goederen hebben ontvangen. De

kosten voor het retourneren van de goederen zijn voor rekening van de koper.

Bij verzending onderweg

Aangezien onze goederen vanuit Azië worden verzonden, kunnen er langere transittijden

zijn waar wij geen invloed op hebben. Als de goederen al onderweg zijn, is annuleren niet

mogelijk. Wacht in dat geval tot je de goederen hebt ontvangen en retourneer ze vervolgens

naar ons. Je kunt ons uiteraard vooraf informeren over je annulering.

Om een snelle retourafhandeling te garanderen, verzoeken wij je een

verzendbevestiging mee te sturen.

Gevolgen van annulering

Als je de overeenkomst herroept, moeten wij alle betalingen die we van jou hebben

ontvangen, met uitzondering van de verzendkosten (inclusief extra kosten door een andere

dan de goedkoopste standaardlevering), onmiddellijk en uiterlijk binnen 14 dagen

terugbetalen na ontvangst van de herroepingsmelding en de goederen. Voor de

terugbetaling gebruiken wij hetzelfde betaalmiddel als waarmee de oorspronkelijke

transactie is uitgevoerd, tenzij anders met jou is overeengekomen. Voor deze terugbetaling

worden geen kosten in rekening gebracht.

ALLE RETOURZENDINGEN WORDEN OP DE KOSTEN VAN DE KLANT NAAR ONS CENTRALE MAGAZIJN IN AZIË VERZONDEN.